Bellakvarter

Udfordringen

Amager har gennem flere år haft svært ved at tiltrække boligsøgende fra bl.a. indre København. Med opførelsen af Bellakvarter bliver der skabt et attraktivt og bynært område, som favner både yngre og ældre. Området bliver udbygget med bl.a. nye cafeer, butikker og udvidelse af naturområder.

Udfordringen har derfor været at ændre folks holdning til at flytte lidt uden for byen samtidig med at de kan bevare det københavnske nærmiljø, cafebesøgene og de sociale relationer.

Løsningen

Gennem salgsmateriale formidlede Minuskel et nyt byrum, som kombinerer det bedste fra livet i Københavns indre brokvarterer med den rå natur i hovedstadens grønne baghaver – Amager og Kalvebod Fælled.

Gennem markedsføringen fordybede vi os i de relevante muligheder, målgruppen får i Bellarækkerne – som er første etape i den store helhedsplan for Bellakvarter. Vi har blandt andet lagt særlig vægt på den korte afstand fra Bellakvarter til Københavns indre by og Amagers vilde natur under overskriften: ’TÆT PÅ BYEN – TÆT PÅ NATUREN’.

Resultatet

Allerede 5 uger efter det første Åbent Hus-arrangement var 3 rækkehuse allerede solgt, 4 var reserverede og på 2 lå der en foreløbig købsaftale. Men selvom salget var godt i gang, slap vi ikke kunden der. Vi udviklede en Coffee Table Book, som ejendomsmægleren delte ud til køberne i Bellakvarter.

Bogen er udviklet med henblik på at følge familierne i de første år i deres nye kvarter og indeholdte inspiration til området, lækre opskrifter, kalenderfunktion og spændende artikler. Derudover er strategien bag bogen, at den skal inspirere købernes familier, venner og bekendte til at se mulighederne i Bellakvarter – og måske på sigt blive nye naboer i kvarteret.

Vil du vide mere?

Kontakt Anette Lausch, Daglig leder / Seniorprojektleder
anette@minuskel.dk
8730 8562
5154 9020