Urtekram: Forfædrenes Fuldkorn

Minuskel er et bureau, der går systematisk og minutiøs til værks. De tænker over og har en holdning til dét, de laver.

- Steen Resen, marketingchef,

Urtekram

Udfordringen

Private labels vinder mere og mere ind på de økologiske fødevarebrands. Derfor besluttede den økologiske fødevarevirksomhed Urtekram sig for at genvinde førertrøjen ved at højne standarden for fuldkornsprodukter og øge forbrugerens bevidsthed om gamle nordiske kornsorter med Forfædrenes Fuldkorn.

Løsningen

Minuskel udviklede kampagnekonceptet ’Værd at give videre’, der iscenesatte de gamle kornsorter i en moderne forbrugerkontekst.

Nyt logo og livsstilsbaseret billedunivers blev udviklet til eksekvering på emballager, in-store materialer og annoncer til print og digitale kanaler.

Resultatet

Med kampagnen ’Værd at give videre’, formåede Urtekram at skabe et kvalitetsstempel for fuldkornsprodukter og etablere Forfædrenes Fuldkorn som en platform, der kæder flere produktkategorier sammen og dermed gør det lettere for forbrugeren at vælge Urtekrams fuldkornsprodukter med gamle kornsorter såsom spelt, byg, rug, havre, emmer og énkorn i.

Vil du vide mere?

Kontakt Anette Lausch, Daglig leder / Seniorprojektleder
anette@minuskel.dk
8730 8562
5154 9020