Urtekram: Go Living

Minuskel er en bureau, der har modet til at levere kreative løsninger, der går nye veje.

- Steen Resen, marketingchef,

Urtekram

Udfordringen

Urtekram bliver løbende mødt med krav om tilpasning til ændret forbrugeradfærd og stigende efterspørgsel efter convenience produkter. Fødevarevirksomheden besluttede derfor at lancere tre nye produkter, som skulle henvende sig til en urban målgruppe – en målgruppe, der i særlig grad opfattes som værende på farten.

Løsningen

I samarbejde med en trendforsker stillede Minuskel skarpt på det moderne bymenneske, på det stigende behov for at spise på farten og på konkurrencen på det eksisterende convenience food marked.

Minuskel udviklede et visuelt koncept, der havde til formål at binde Urtekrams nye og eksisterende produkter sammen inden for convenience food-kategorien. Konceptet fik et pay-off, der hed ’Go Living’ og produktserien bestod af chokoladekugler, tre forskellige slags müslibars og to varianter af to-go-supper.

Resultatet

’Go Living’ konceptet blev implementeret i emballagedesign og kampagnekommunikation. Konceptet har givet Urtekram en platform, der dels matcher en urban forbrugerlivsstil, men også sammenkobler nye og etablerede produkter inden for kategorien for convenience fødevarer.

Vil du vide mere?

Kontakt Anette Lausch, Daglig leder / Seniorprojektleder
anette@minuskel.dk
8730 8562
5154 9020