Nuance

Udfordringen

Nuance har i mange år produceret designs, som har vundet både designpriser og forbrugernes hjerter. Men Nuance stod over for den udfordring, at forbrugerne ikke linkede de populære produkter med Nuance’s brand.

Løsningen

Minuskels indledende markedsresearch afslører, at Nuance’s populære produkter befinder sig i køkkenskuffen i mange husstande. Dog er det de færreste forbrugere, der er bevidste om brandet bag produkterne.

Minuskel skaber en ny brandplatform og visuel identitet, der har til formål at aktivere kendskabet til Nuance-brandet. Baseret på indsigter omkring virksomheden, markedet og målgruppen udvikles en værdiorienteret kommunikation, der skaber synergi mellem produktkendskab og branding. De nye stilfulde annoncer, in-store materialer og kataloger giver Nuance et image­skabende løft og kobler de kendte produkter til brandet.

Til MIX by Nuance udvikles tv-spots, annoncer og in-store materiale til at kommunikere sortimentets mange kombinationsmuligheder efter et pay-off, der hed ’Keep it simple’.

Resultatet

Nuance har fået et imageskabende løft, et øget kendskab og en brandplatform, der kan foldes ud på virksomhedens internationale markeder.

Vil du vide mere?

Kontakt Anette Lausch, Daglig leder / Seniorprojektleder
anette@minuskel.dk
8730 8562
5154 9020