Xella

Udfordringen

Udfordringen for Xella lå i at skulle lancere et helt nyt byggemateriale, som ikke har nogen historik i markedet. Xella udvikler byggemateriale, der både optimerer byggetid og lever op til de nye krav, men da produktet endnu ikke bliver benyttet på markedet, var der centrale influenter, der skulle overbevises først.

Løsningen

Minuskel skabte en kommunikationsplatform, som havde til formål at kommunikere til byggebranchens kerneinfluenter: arkitekterne.

En solid analyse og indsigt i markedet skabte en indsigtsbåret kampagne, der udvikledes og udfoldedes sideløbende med produktets introduktion på markedet. Produktlanceringen gav Xella et imageløft som frontløber inden for bæredygtighed og energieffektivitet.

Udover web, print, in-store mm., blev der også udviklet en salgsstyrkende app til iPad. App’en er hurtigt blevet en stor succes internt og efterspurgt ude i koncernens internationale markeder.

Resultatet

Den danske afdeling vandt en intern pris for markeds­introduktionen af YTONG Energy+, der, med det let afkodelige koncept, er blevet fremhævet som ”en perfekt lancering af et nyt produkt”. App’en differentierer tilmed Xella fra sine konkurrenter, nedsætter omkostninger og skaber et virtuelt møderum for salgsstyrken.

Vil du vide mere?

Kontakt Jimmy Mørup, Adm. direktør
jimmy@minuskel.dk
8730 8560
4076 8417