Emballagedesign, konceptudvikling og branding af fødevarer | Minuskel
Fødevarer

Fødevarer er ikke bare mad. De er også oplevelser, livsstil og symboler. Vi hjælper din fødevarevirksomhed med at forblive relevant i et marked, hvor der hver dag kommer nye fødevarer og nye budskaber på hylderne.

Emballagedesign og branding af fødevarer

Vi har løst design- og kommunikationsopgaver for en række detailkæder, fødevarevirksomheder og mærkevarer inden for fødevare-sektoren. Opgaver, der spænder fra forretnings- og produktudvikling til emballagedesign, konceptudvikling og eventplanlægning. Her er et udpluk.

Visuel identitet

Design går hånd i hånd med indsigt og strategi

Arla: Karolines Køkken

Logo, emballagekoncept og designmanual for alle Karolines Køkkens produkter


Minuskel skabte et nyt og mere sanseligt design, der kommunikerede Arlas/Karolines Køkkens brandværdi ”Tættere på Naturen”. Arbejdet omfattede desuden udarbejdelse af annoncer og in-store materialer.

URTEKRAM: Milk Free Zone

Designkoncept, adfærdsanalyse


Konceptet for Urtekrams ’Milk Free Zone’ blev bygget på et fundament af omfattende analyser af forbrugeradfærd og markedstendenser inden for laktosefri fødevareprodukter.

Arla Foods

Minuskel er en samarbejdspartner, der gør det nemt at komme fra et brief til at få leveret et færdigt udkast til nyt design.

- Martin Remmer, Product Manager,

Arla Foods

Urtekram: Milk Free Zone

Hos Minuskel er man altid i gode hænder. De er altid godt forberedt og går grundigt til værks. De leverer et solidt arbejde, hvor der altid er styr på den mindste detalje.

- Steen Resen, marketingchef,

Urtekram

Brødrene Koch

Minuskel har været meget lyttende til det, vi har efterspurgt, og tilgængelige i alle dele af processen med at skabe en helt ny markedsføringsplatform.

- Lasse Koch, direktør,

Brødrene Koch

Kampagnekommunikation

Når dit brand skal aktiveres, og produkter skal sælges

Urtekram: Forfædrenes fuldkorn

Pay off, logo, in-store materialer


Minuskel udviklede kampagnekonceptet ’Værd at give videre’, der iscenesatte de gamle kornsorter i en moderne forbrugerkontekst. Det nye logo og livsstilsbaserede billedunivers blev udviklet til eksekvering på emballager, in-store materialer og annoncer til print og digitale kanaler.

Arla: Food Fest

Brandaktivering, konceptudvikling, event, eksekvering


Formålet med Arlas Food Fest er at øge børn og unges interesse for mad af høj kvalitet. Det krævede en unik kulisse med mulighed for inddragelse. Innovationsafdelingen hos Arla fik en involverende stand, der hyldede modet til at fejle og lysten til at lege og eksperimentere.

Digital markedsføring

Dit fødevarebrand skal naturligvis også have et digitalt liv!
Vi hjælper kunder med at bryde igennem den digitale støj.

Emballagedesign

Det indeni skal også være lækkert udenpå!

Arla Foods

Emballagekoncepter, designmanualer


Arla Foods har løbende behov for at versionere og udvikle nye emballagekoncepter. Minuskel har gennem 18 år udviklet designmanualer og emballagekoncepter på tværs af Arla Foods brede produktportefølje, herunder Karolines Køkken, Cheasy, Lillebror, Lærkevang, Kærgaarden, Matilde, Buko, Klovborg og Riberhus.

Netto UK

Logo, navn og designmanualer


Minuskel udviklede omkring 250 nye emballagedesigns til Nettos private label brands på det britiske marked. Projektet har efterfølgende blåstemplet Minuskel som et af de få bureauer, der er godkendt til at arbejde på tværs af Dansk Supermarkeds private label-portefølje i Føtex og Bilka, der bærer private label brands som Princip, Levevis, Budget og Vores

Dansk Supermarked: Premieur

Emballagedesign og eksekvering


Minuskel har versioneret Premieurs hoveddesign til en meget lang række produktemballager.

Udvalgte cases

Visuel identitet
Brødrene Koch
Kampagnekoncept
Urtekram
Visuel identitet
Karolines Køkken
Emballage design
Dansk Supermarked
Event planning
Arla Foods

Vil du vide mere?

Kontakt Anette Lausch, Senior projektleder
anette@minuskel.dk
5154 9020

Disse kunder hjælper vi med at lykkes