Udfordringen
Karolines Køkken har siden 1962 haft en central rolle blandt danske forbrugere. Og som tiderne ændrer sig, har Karoline fulgt med og formået af holde sig relevant.
I dag ønsker flere og flere at skære ned på kødet og søger alternativer. Karolines Køkken går derfor i markedet med tre måltidsoste: Halloumi, Paneer og Queso Fresco. Disse oste har på forskellig vis samme egenskaber som kød, og udgør således et attraktivt produkt for “flexitaren”.
I forbindelse med lancering af produkterne ønsker Arla Foods at inspirere forbrugeren til at benytte ostene som fremtrædende element i madlavningen.
Løsningen
Under overskriften “Lad osten fylde på nye måder” har Minuskel hjulpet Arla Foods med design og layout af en opskriftsbog indeholdende 11 opskrifter samt tips og fakta om ostene. Opskriftshæftet er tilgængelig i flere supermarkeder.
Arbejdet for Karolines Køkken er en del af et mangeårigt samarbejde mellem Arla Foods og Minuskel, der foruden design og layout af opskrifter består af udvikling af nye emballagedesign, omfattede rentegning af samtlige Karolines Køkken-emballager samt eventplanlægning ved messer.